Skip to main content Skip to search

News

Cyprus – Iran Double Tax Treaty to come into effect on 1 January 2018

Cyprus has further expanded its exhaustive Double Tax Treaty network with the signing of a Treaty with Iran which is due to come into effect on 1 January 2018. The Treaty is also expected to strengthen Cyprus’ economic and commercial ties with Iran.

 

On 4 August 2015 Cyprus and Iran signed an Income Tax Treaty which entered into force on 5 March 2017 relating to the avoidance of double taxation and fiscal evasion. The Treaty will now come into effect on 1 January 2018.

 

Key Points of the Treaty:

 

Capital Gains

According to the Treaty, Capital Gains derived from the alienation of shares in a company deriving more than 50% of the value directly from immovable property by a resident of a Contracting State will be taxed in the country where the immovable asset is located.

 

Interest

Provided that the recipient of the interest is the beneficial owner of the interest, then withholding tax on interest payments shall not surpass 5% of the gross amount of the interest.

 

Royalties

Provided that the recipient is the beneficial owner of the royalties, then withholding tax on royalties shall not surpass 6% of the gross amount of the royalties.

 

Dividends

Provided that the recipient is the beneficial owners of the dividends, withholding tax shall not surpass 5% of the gross amount of the dividend if the beneficial owner is a company which holds directly not less than 25% of the capital of the company paying the dividends.

Further, withholding tax shall not surpass 10% of the gross amount of the dividends in all cases.

It is worth noting that at present, neither Cyprus nor Iran impose withholding tax on dividend payments as per domestic legislation.

 

For further information on how you can benefit from the Cyprus – Iran Double Tax Treaty, or to explore the benefits a Double Tax Treaty between Cyprus and any other country, please contact us and a member of our staff will be happy to discuss your individual case with you.

Read more

Τροποποίηση του όρου στον νόμο για τον «φορολογικό κάτοικο»

Στις 14 Ιούλίου 2017, ομόφωνά το Κοινοβούλιο της Κύπρου ενέκρινε την τροποποίηση τού περί Φορολογίας του Εισοδήματος Νόμου που επεκτείνει τον ορισμό του όρου «φορολογικός κάτοικος της Δημοκρατίας» αναφο­ρικά μέ άτομα. Η τροποποίηση ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2017.

Με την τροποποίηση του νόμου και την εισα­γωγή μιας νέας πρόνοιας, αρκεί η χρονική περίοδος των 60 ημερών για να χαρακτηρισθεί ένα φυσικό πρόσωπο φορολογικός κάτοικος Κύπρου εφόσον:

  • δεν παραμένει σε οποιοδήποτε κράτος για περισσότερες από 183 ημέρες εντός του φορολογικού έτους, και
  • δεν είναι φορολογικός κάτοικος σε οποιοδήποτε άλλο κράτος για το ίδιο φορολο­γικό έτος, και τηρεί τις τρεις πιο κάτω προΰποθέσεις:
  1. παραμένει στη Δημοκρατία για τουλάχιστον 60 ημέρες στο φορολογικό έτος,
  2.  ασκεί επιχείρηση στη Δημοκρατία ή εργοδοτείται στη Δημοκρατία ή κατέχει αξίωμα σε πρό­σωπο φορολαγικό κάτοικο της Δημοκρατίας σε οποιονδήποτε χρόνο κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους και
  3. διατηρεί μόνιμη κατοικία στη Δημοκρατία η οποία είτε του ανήκει, είτε ενοικιάζεται από το άτομο αυτό.

Διευκρινίζεται ότι άτομο το οποιο πληροί σωρευτικά τις πιο πάνω προϋποθέσεις, δεν θεωρείται  κάτοικος της Κύπρου εάν κατα το έτος αυτό τερμα­τίζεται από το άτομο αυτό η άσκηση οποιασδήποτε επιχείρησης και/ή εργοδότησης στην Κύπρο και/ή η κατοχή αξιώματος σε πρόσωπο φορολογικό κάτοικό της Κύπρου.

Σημειώνεται ότι, για σκοπούς εργοδότησης στην Κύπρο του ατόμου με απολαβές πέραν των 100.000 ευρώ, παρέχεται στο άτομο απαλλαγή από τον φόρό του 50% του μισθού του γιά δέκα έτη, κατι που μειώνει σημαντικά τον φόρο εισοδήματος. Ταυ­τόχρονα, παρέχετάι στο άτομο εξαίρεση από φόρο εισοδήματος ή από την καταβολή εισφοράς για την άμυνα της Δημοκρατίας πάνω σε μερίσματα και τόκους που λαμβάνονται είτε στην Κύπρο είτε απο το εξωτερικό, εφόσον το άτομο αυτό θεωρείται ως non dom στην Κύπρο.

Με βάση τις νέες πρόνοιες, και σε συνάρτηση με τη νομοθεσία «Σχεδίου πολιτογράφησης ως Κύπριος πολίτης» παρέχονται κίνητρα σε υψηλά αμειβόμενους υπαλλήλους/στελέχη εταιρειών με έδρα εκτός της Κυπριακής Δημοκρατίας, ώστε να προκύψει ως συνεπακόλουθο το ενδεχόμενο οι εταιρείες να μεταφέρουν/επεκτείνουν την έδρα τους στην Κύπρο.

Ωστόσο, οι εταιρείες διεθνών δραστηριοτήτων  θα πρέπει να υποδεικνύουν ουσιάστική παρουσία η οποία θα καθορίζει τη φορολογική έδρά των εταιρειών.

Τα σημαντικότερα μέτρα/ενέργειες που υποδεικνύουν ουσιαστική παρουσία εταιρειών:

  • Ποιοι είναι οι διευθυντές, ποιο είναι το επιχειρηματικό τους υπόβαθρο, πόσο χρόνο μπορούν να διαθέσουν για την επικειρηματικλη δραστηριότη­τα της εταιρείας.
  •  Πώς οι διευθυντές λαμβάνουν αποφάσεις.
  •  Να τηρούνται τραπεζικοί λογαριασμοί σε τοπικές τράπεζες κ.ο.κ

Η δημιουργία επαρκούς παρουσίας στην Κύπρο αποτελεί βασικό στοιχείο προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος διπλής φορολογίας αλλο­δαπής φορολογικής Αρχής που επιδιώκει να αμφισβητήσει τον φόρο μιας κυπριακής εταιρείας και ενδεχομένως να αποπειραθεί να τη φορολογήσει σύμφωνα με τη δική της νομοθεσία.

Καταληκτικά πρέπει να σημειωθεί ότι τα ξένη κράτη έχουν αντιληφθεί την αξία της προσέλκυσης των φυσικών και νομικών προσώπων στην Κύπρό και είναι διατεθειμένα να παράσχουν υψηλά φορολογικά κίνητρα, προκειμένου να αποτρέψουν τη μετεγκατάσταση της φορολογικής τους έδρας.

Read more

Ίδρυση Κυπριακής Εταιρείας

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

 

  1. ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

Σύμφωνα με την Κυπριακή Νομοθεσία Εταιρεία θεωρείται Φορολογικός Κάτοικος Κύπρου όταν υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις:

Όταν ο Έλεγχος και η Διοίκηση λαμβάνουν χώρα στη Κύπρο δηλαδή:

(α)        Η πλειοψηφία των Διευθυντών να είναι φορολογικοί κάτοικοι Κύπρου.

(β)        Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας συνεδριάζει στην Κύπρο.

(γ)       Οι Στρατηγικές και οι καθημερινές αποφάσεις της Εταιρείας λαμβάνουν μέρος στην Κύπρο.

(δ)        Φυσική και ουσιαστική παρουσία της Εταιρείας στην Κύπρο με Γραφεία και προσωπικό.

Όλα τα πιο πάνω σημεία είναι απαραίτητα για την ύπαρξη του ελέγχου και Διοίκησης  της Εταιρείας.

Όσον αφορά τις Διασφαλίσεις Φορολογικής Κατοικίας της Εταιρείας στη Κύπρο, ενδεικτικά αναφέρω τα πιο κάτω:

Α.        Διορισμός Διοικητικού Συμβουλίου

Οι Διοικητικοί Σύμβουλοι πρέπει να κατέχουν κατάλληλα προσόντα και εμπειρία ούτως ώστε να λαμβάνουν αποφάσεις που αφορούν το είδος της επιχείρησης.  Η πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου πρέπει να είναι φορολογικοί κάτοικοι Κύπρου.

Β.        Διατήρηση Αρχείου και Λογιστικών βιβλίων στη Κύπρο

Πρέπει να φυλάγονται τα πρωτότυπα Πρακτικά Συνεδριάσεων, Γενικών Συνελεύσεων, Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο, Αρχεία Εγγράφων, Λογιστικά Βιβλία (μέχρι 6 έτη).

Γ.         Διατήρηση Γραφείου

Η πραγματική παρουσία στη Κύπρο μπορεί να επιτευχθεί με την διατήρηση επιλεγμένου Γραφείου, Ιστοσελίδας η οποία φιλοξενείται στην Κύπρο και απασχόληση προσωπικού στην Κύπρο.

Δ.         Συμβάσεις μέσω της Κυπριακής Εταιρείας

Η πραγματική υπόσταση και ουσιαστική  παρουσία της Κύπρου δεν αμφισβητείται όταν η Κυπριακή Εταιρεία συνάπτει συμβάσεις Αγορών, Πωλήσεων, Παραγγελιών, Αγαθών, Απόκτηση Περιουσιακών Στοιχείων, Ακίνητης Ιδιοκτησίας και Επενδύσεων.

Ε.        Λήψη Στρατηγικών Αποφάσεων σε Θέματα Φορολογικού Σχεδιασμού

Οι Διοικητικοί Σύμβουλοι λαμβάνουν σοβαρές Αποφάσεις για θέματα Φορολογικού Σχεδιασμού και υλοποιούνται για το συμφέρον της Εταιρείας.  Ενδεικτικά αναφέρω για παράδειγμα την κεφαλαιοποίηση της Εταιρείας μεταξύ ΙΔΙΩΝ ή ΞΕΝΩΝ Κεφαλαίων.

Ζ.         Δανειακές Συμβάσεις μεταξύ (Ξένων) Εταιρειών και Κυπριακής Χρηματοδοτικής Εταιρείας

Πρέπει να γίνεται η σωστή δόμηση δανειακών συμβάσεων μεταξύ των πιο πάνω Εταιρειών.  Οι πληρωμές στα πλαίσια Δανειακών Συμβάσεων μεταξύ των Εταιρειών να μην συσχετίζονται. Δηλαδή:

  1. Ο χρόνος εκτέλεσης των συναλλαγών να είναι διαφορετικός (μεταξύ των Εταιρειών)
  2. Τα επιτόκια να διαφέρουν ανάλογα με τα Επιτόκια της αγοράς
  3. Περιθώριο Κέρδους ανάλογα με τον κίνδυνο που αναλαμβάνει η Κυπριακή Χρηματοδοτική Εταιρεία.
  4. Διαφορετική Διάρκεια των Δανείων
  5. Διαφορετικά ποσά των Δανείων

Η σημασία της Διαχείρισης και του Ελέγχου της Κυπριακής Εταιρείας είναι σύμφωνα και με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) η πιο πάνω εταιρεία να είναι ο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ.

Ο ορισμός του ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΚΙΟΥΧΟΥ είναι:

Η εταιρεία που άμεσα ή έμμεσα έχει τη δύναμη και την εξουσία να επηρεάσει τις αποφάσεις για την κατανομή ή ανακατανομή του εισοδήματος που λαμβάνει.

  1. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΕΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΠΡΙΑΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

Η Κύπρος προσφέρεται για τη δημιουργία των πιο κάτω Εταιρειών Διεθνών Δραστηριοτήτων (I.B.C’s):

(α)  Εταιρείες Χαρτοφυλακίου – Holding Companies

(β)  Εταιρείες Παροχής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών – Finance

Companies

(γ)   Ναυτιλιακές Εταιρείες – Shipping Companies

(δ)   Εταιρείες Παροχής Διοικητικών Υπηρεσιών – Administration Companies

(ε)   Εμπορικές Εταιρείες – Trading Companies

(ζ)   Εταιρείες Επενδύσεων – Investments Companies (Shares, Bonds, Options)

(η)   Εταιρείες Αδειών / Δικαιωμάτων – Licencing Companies

(θ)   Εταιρείες Επενδύσεων Ακίνητης Ιδιοκτησίας – Real Estate Companies

Τα φορολογικά πλεονεκτήματα της ίδρυσης μίας Κυπριακής Εταιρείας συμπεριλαμβανομένης και Κυπριακής Ιθύνουσας Εταιρείας (Cyprus Holding Company)

  1. Χαμηλός φορολογικός συντελεστής 12,5% – Εν όψει της νέας φορολογικής νομοθεσίας, οι Εταιρείες Διεθνών Δραστηριοτήτων που λειτουργούν από την Κύπρο επωφελούνται από φορολογικές απαλλαγές και από τα πλεονεκτήματα της φορολογίας εταιρειών. Έτσι, φορολογούνται με τον χαμηλό ενιαίο φορολογικό συντελεστή του 12,5% επί των παγκοσμίων καθαρών και φορολογητέων κερδών τους, όπως και οι ημεδαπές εταιρείες.
  2. Ελάχιστη Συμμετοχή (Minimum Shareholding) – Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, για να επωφεληθεί μια Holding εταιρεία των πλεονεκτημάτων του κυπριακού φορολογικού συστήματος, πρέπει να είναι κάτοχος μόνο του 1% (τουλάχιστον) του μετοχικού κεφαλαίου της θυγατρικής εταιρείας.
  3. Φορολογικές Απαλλαγές – 100% των εισπρακτέων τόκων – Βάσει της νέας φορολογικής νομοθεσίας το 100% των τόκων που εισπράττονται από την εταιρεία καθίστανται αφορολόγητοι. Εξαιρούνται οι τόκοι που λαμβάνονται λόγω της συνήθους επιχειρηματικής πορείας της εταιρείας ή που συνδέονται στενά με τις συνήθεις επαγγελματικές δραστηριότητές της.
  4. Αφορολόγητα έσοδα που προκύπτουν από μερίσματα – Έσοδα από μερίσματα εισπρακτέα από το εξωτερικό απαλλάσσονται πλέον εντελώς από τον εταιρικό φόρο. Επιπλέον, απαλλάσσονται και από την αμυντική εισφορά του 17%. Η απαλλαγή δεν εφαρμόζεται αν η εταιρεία που καταβάλλει το Μέρισμα:
  5. Επιδίδεται περισσότερο από 50% σε δραστηριότητες (άμεσα ή έμμεσα) οι οποίες απολήγουν σε εισόδημα από Επένδυση ΚΑΙ
  6. Η επιβάρυνση του Αλλοδαπού Φόρου πάνω στο εισόδημα της εταιρείας που καταβάλλει το Μέρισμα είναι σημαντικά λιγότερη από τη φορολογική επιβάρυνση της εταιρείας που λαμβάνει το μέρισμα στην Κύπρο 6,25% (δηλ. το 50% του 12,5%)
  7. Φορολογικές απαλλαγές στις περιπτώσεις αναδιάρθρωσης μίας επιχείρησης – Εν όψει της ενσωμάτωσης στο νέο φορολογικό νόμο της Κύπρου της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 90/434/ΕΟΚ, σχετικά με το κοινό φορολογικό καθεστώς για τις συγχωνεύσεις, διασπάσεις, εισφορές ενεργητικού και ανταλλαγές μετοχών, που αφορούν εταιρείες διαφορετικών κρατών μελών, έχουν καθιερωθεί και πλέον ισχύουν φορολογικές απαλλαγές για τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων (συμπεριλαμβανομένων των μετοχών), στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης μίας επιχείρησης, μέσω της συγχώνευσης ή της διάσπασης ή της μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων αυτής.
  8. Κέρδη από αγορά ή πώληση μετοχών και τίτλων ιδιοκτησίας απαλλάσσονται από τη φορολογία. Δεν επιβάλλεται Φόρος Κεφαλαιουχικών Κερδών – Εξαιρούνται οι περιπτώσεις κερδών που προκύπτουν από τη διάθεση ακίνητης ιδιοκτησίας που πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο και από μετοχές εταιρειών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, οι οποίες είναι ιδιοκτήτριες ακίνητης ιδιοκτησίας στην Κύπρο. Σε αυτές τις περιπτώσεις επιβάλλεται Φόρος Κεφαλαιουχικών Κερδών με συντελεστή 20%.
  9. Τα κέρδη από μόνιμη εγκατάσταση επιχείρησης στο εξωτερικό απαλλάσσονται από τη φορολογία – Εξαιρούνται οι περιπτώσεις στις οποίες (i) πάνω από το 50% των δραστηριοτήτων της εταιρείας, που εγκαταστάθηκε μόνιμα σε άλλο κράτος, επιφέρουν στην εταιρεία εισόδημα από επενδύσεις και (ii) η φορολογική επιβάρυνση στο κράτος στο οποίο εγκαταστάθηκε η επιχείρηση είναι σημαντικά χαμηλότεροι από εκείνη της Κύπρου 6,25% (δηλ. το 50% του 12,5%).
  10. Δεν παρακρατούνται φόροι επί των μερισμάτων που καταβάλλονται στους μετόχους μίας Κυπριακής Εταιρείας Διεθνών Δραστηριοτήτων, οι οποίοι δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι Κύπρου – Στην πραγματικότητα, η Κύπρος δεν επιβάλλει στους δικαιούχους μη μόνιμους κατοίκους Κύπρου παρακράτηση φόρων επί των πληρωμών των μερισμάτων, των τόκων και των δικαιωμάτων, υπό την προϋπόθεση ότι τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας δεν χρησιμοποιούνται στην Κύπρο.
  11. Εταιρικά φορολογικά πλεονεκτήματα – Μεταφορά ζημιών ­– Οι φορολογικές ζημιές μεταφέρονται για 5 έτη. Ζημιές που προέκυψαν στο εξωτερικό από τη μόνιμη εγκατάσταση μιας Κυπριακής Εταιρείας, μπορούν να συμψηφιστούν με τα κέρδη τους.
  12. Φορολογικές Ελαφρύνσεις – Αντιστάθμιση των ζημιών και των κερδών ενός ομίλου επιχειρήσεων – Οι ισχύοντες στην Κύπρο κανόνες περί Φορολογικών Ελαφρύνσεων, που ρυθμίζουν την αντιστάθμιση μεταξύ ζημιών και των κερδών ενός ομίλου επιχειρήσεων, αναγνωρίζουν φορολογικές ελαφρύνσεις στις περιπτώσεις ζημιών μεταξύ της μητρικής εταιρείας και των θυγατρικών αυτής όταν η Holding Εταιρεία κατέχει τουλάχιστον το 75% της θυγατρικής, άμεσα ή έμμεσα, ή/και εταιρειών του ίδιου ομίλου για το εκάστοτε έτος. Ωστόσο, μία εταιρεία δεν μπορεί να τύχει φορολογικών ελαφρύνσεων για τις ζημιές που μεταφέρονται στο επόμενο έτος. Σύμφωνα με τις ως άνω ρυθμίσεις, μια εταιρεία θεωρείται μέλος ενός ομίλου εταιρειών, εάν είναι τουλάχιστον κατά 75% θυγατρική μίας άλλης ή δύο εταιρείες είναι αμφότερες κατά τουλάχιστον 75% θυγατρικές μίας τρίτης εταιρείας.
  13. Αποφυγή διπλής φορολογίας – Η Κύπρος έχει συνάψει το μεγαλύτερο αριθμό συμβάσεων αποφυγής διπλής φορολογίας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη υπεράκτια δικαιοδοσία, ιδιαίτερα της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και ορισμένων χωρών της Μέσης Ανατολής. Οι περισσότερες από τις Συμβάσεις ακολουθούν  το μοντέλο του ΟΟΣΑ και όλες τους ρυθμίζουν τη μείωση ή την απαλλαγή της φορολογίας, που επιβάλλεται από τα συμβαλλόμενα κράτη, σχετικά με τις πληρωμές μερισμάτων, τόκων και δικαιωμάτων. Πρόκειται για ρυθμίσεις που απελευθερώνουν το εμπόριο με ορισμένες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και με τη Ρωσία, επειδή οι ξένοι επενδυτές που επενδύουν στην Ανατολική Ευρώπη έχουν την ευκαιρία να διοχετεύσουν τις επενδύσεις τους μέσα από μια χώρα, όπως η Κύπρος, η οποία έχει συνάψει σύμβαση με το κράτος στο οποίο πρόκειται να επενδύσουν και να επωφεληθούν έτσι από τη μείωση, και σε ορισμένες περιπτώσεις από την απαλλαγή, από φόρους που παρακρατούνται στην πηγή.

Παράδειγμα: Κυπριακή Εταιρεία Χαρτοφυλακίου (Holding Company) η οποία δημιουργείται από Έλληνα Επενδυτή για Επενδύσεις Ακινήτου στην Ελλάδα.


Παρακράτηση φόρου στην Ελλάδα για τις πληρωμές μερισμάτων

Το εισόδημα από εκμίσθωση στην Ελληνική Εταιρεία θα υπόκεινται σε εταιρικό φορολογικό συντελεστή 29% αφού αφαιρεθούν τα σχετικά έξοδα.
Τα έσοδα από εκμίσθωση θεωρούνται ως μέρος της συνήθους δραστηριότητας της Ελληνικής Εταιρείας.Φορολόγηση των εσόδων από εκμίσθωση  /στην Ελλάδα

Τα μερίσματα που καταβάλλονται από την Ελληνική Εταιρεία στην Κυπριακή Εταιρεία δεν θα υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου στην Ελλάδα, νοουμένου η Κυπριακή Εταιρεία κατέχει τουλάχιστον  το 10% για συνεχές χρονικό διάστημα 2 ετών – οδηγία για τις μητρικές και τις θυγατρικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Φορολόγηση των εισοδημάτων από μερίσματα στην Κύπρο

Τα έσοδα από μερίσματα που λαμβάνει η Κυπριακή Εταιρεία από την Ελληνική Εταιρεία απαλλάσσονται από τη φορολογία στην Κύπρο.

Ειδικός φόρος επί των ακινήτων

Η Ελλάδα επιβάλλει ειδικό φόρο με συντελεστή 15%, με βάση την αντικειμενική αξία του ακινήτου που κατέχεται από πρόσωπα μη μόνιμους κατοίκους.

Ο φόρος αυτός δεν θα εφαρμοστεί, ωστόσο, εάν η ταυτότητα του τελικού δικαιούχου (beneficial owner) αποκαλύπτεται /στις Ελληνικές φορολογικές αρχές και το άτομο αποκτά Ελληνικό Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).

Φορολόγηση των κερδών από την πώληση των μετοχών που συνδέονται με ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα.

Στην σύμβαση Κύπρου – Ελλάδας δεν υπάρχει πρόνοια αναφορικά με εταιρείες κατοχής μεγάλης ακίνητης περιουσίας “Property-Rich companies”.

Κέρδη από την πώληση των μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας θα φορολογούνται στη χώρα κατοικίας  του πωλητή (π.χ. Κύπρος, σύμβαση Κύπρου – Ελλάδας).

Σύμφωνα με το φορολογικό καθεστώς της Κύπρου, τα κέρδη που προέρχονται από τη διάθεση των μετοχών που συνδέονται με τα ακίνητα που βρίσκονται εκτός της Κύπρου απαλλάσσονται από το φόρο στην Κύπρο.

Ως εκ τούτου, η πώληση των μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας από την Κυπριακή Εταιρεία απαλλάσσονται από τη φορολογία στην Κύπρο και την Ελλάδα.

Επαναπατρισμός των κερδών από την Κύπρο

Οι πληρωμές μερισμάτων που πραγματοποιούνται από την Κυπριακή Εταιρεία σε μη μόνιμους κατοίκους μετόχους της δεν υπόκεινται σε καμία παρακράτηση φόρου στην Κύπρο.

Διέξοδος  – Exit route

Δεν υπάρχουν φόροι κατά την πώληση ή κατά τη διάρκεια της εκκαθάρισης της Κυπριακής Εταιρείας .

Δεν υπάρχει παρακράτηση φόρου σχετικά με την κατανομή των εσόδων σε μη μόνιμους κατοίκους.

Επαναπατρισμός των κερδών από την Κύπρο προς Ελλάδα

Εφαρμόζεται  η αυτοτελής φορολόγηση στην Ελλάδα με ποσοστό 15% από 1/1/2017 (Άρθρο 21 της Σύμβασης Περί Αποφυγής Διπλής Φορολογίας μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου).

Μέτοχος που λαμβάνει Μέρισμα από Εταιρεία με φορολογική κατοικία στην Κύπρο όπου καταβάλλεται Εταιρικός Φόρος 12.5%, αυτός ο φόρος πιστώνεται έναντι του πληρωτέου φόρου επί των Μερισμάτων στην Ελλάδα όπου είναι 15% από 1/1/2017. Άρα ο τελικός φόρος πληρωτέος στην Ελλάδα είναι μόνο 2.5% (15% – 12.5%).

  1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

Α.   ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

  1. Διαβατήριο σε ισχύ (το οποίο θα φέρει, υπογραφή και φωτογραφία).
  2. Αποδεικτικό Διεύθυνσης Μόνιμης Κατοικίας (Λογαριασμός Κοινής Ωφελείας) για Μόνιμους Κατοίκους Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέχρι 6 μήνες, π.χ. Ηλεκτρικού Ρεύματος, Νερού, Δημοτικών Φόρων, Κατάσταση Λογαριασμού από Τράπεζα.
  3. Συστατική Επιστολή από Τράπεζα του Πραγματικού Δικαιούχου
  4. Βιογραφικό Σημείωμα του Πραγματικού Δικαιούχου.
  5. Πηγές εισοδήματος του Πραγματικού Δικαιούχου.
  6. Προσωπική Συνέντευξη από τη Τράπεζα του Πραγματικού Δικαιούχου της Εταιρείας.
  7. Έντυπα / Ερωτηματολόγιο από τη Κυπριακή Τράπεζα.
  8. Όπου εφαρμόζεται καταπίστευμα υπογεγραμμένο από τον Εγγεγραμμένο Μέτοχο (που λειτουργεί ως εκπρόσωπος) και από τον Πραγματικό Δικαιούχο.
  9. Ιδρυτικό και Καταστατικό Έγγραφο της Εταιρείας
  10. Επίσημα Εταιρικά Πιστοποιητικά.

Σημ.: Όπου αφορά έγγραφα τα οποία δεν είναι πρωτότυπα τότε πρέπει απαραίτητα να είναι Πιστοποιημένα (Apostiled) / Αντίγραφα για Μετόχους / Διευθυντές / Πραγματικούς Δικαιούχους.

Β.        ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

Όσον αφορά την Διαχείριση Τραπεζικού Λογαριασμού μέσω Διαδικτύου (Internet Banking) τηρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  1. Συμφωνία μεταξύ Πελάτη και Διαχειριστή όπου θα περιγράφεται η διαδικασία Διαχείρισης του Τραπεζικού Λογαριασμού
  2. Ο Διαχειριστής πρέπει πάντοτε να ενεργεί κατόπιν γραπτών εντολών του πελάτη.
  3. Ο Διαχειριστής πρέπει πάντοτε να διαθέτει όλες τις πληροφορίες που πιθανόν να ζητήσει ο πελάτης, π.χ. Μηνιαίες πληρωμές / Εισπράξεις, Τραπεζικές Καταστάσεις κ.λ.π.

1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ Α.Φ.Τ. ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟ Φ.Π.Α.

ΑΠΟΚΤΗΣΗ Α.Φ.Τ.

  1. Ιδρυτικό και Καταστατικό της Εταιρείας
  2. Επίσημα Εταιρικά Πιστοποιητικά

ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ Φ.Π.Α.

  1. Ιδρυτικό και Καταστατικό της Εταιρείας
  2. Επίσημα Εταιρικά Πιστοποιητικά
  3. Αποδεικτικό Στοιχείο για την Δραστηριότητα της Εταιρείας (π.χ. ενοικιαστήριο έγγραφο (αν υπάρχει))
  4. Τιμολόγιο Αγοράς ή πώλησης
  5. Αντίγραφο Α.Δ.Τ. του Διευθυντή

6.ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ  – ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ   ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Σύμφωνα με την Κυπριακή Νομοθεσία όλες οι Κυπριακές εταιρείες πρέπει να υποβάλλουν Ετήσιες Ελεγμένες Οικονομικές Καταστάσεις που ετοιμάστηκαν σύμφωνα με τα ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (Δ.Π.Χ.Π.) και αντίστοιχα έχουν ελεγχθεί σύμφωνα με τα ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΛΕΓΧΟΥ (Δ.Π.Ε.)

ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

  1. Προετοιμασία Οικονομικών Καταστάσεων σύμφωνα με τα Δ.Π.Χ.Π.
  2. Τήρηση Λογιστικών Εγγράφων (ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ)
  3. Λογαριασμοί Διαχείρισης
  4. Οργάνωση Εσωτερικού Ελέγχου
  5. Υπηρεσία Μισθοδοσίας
  6. Συμβουλευτικές Υπηρεσίες

ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

  1. Έλεγχος Οικονομικών Καταστάσεων σύμφωνα με τα Δ.Π.Ε. (ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΛΕΓΧΟΥ)
  2. Έλεγχος Ενοποιημένων Οικονομικών Καταστάσεων σύμφωνα με τα Δ.Π.Ε. (ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΛΕΓΧΟΥ)
  3. Έκθεση Ελέγχου σύμφωνα με τα Δ.Π.Ε. (ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΛΕΓΧΟΥ)

Άλλες Υπηρεσίες Ελέγχου:

  1. Επισκοπήσεις Οικονομικών Καταστάσεων για την έκφραση περιορισμένης διασφάλισης για χρηματοοικονομικές πληροφορίες
  2. Διαχειριστικός Έλεγχος
  3. Έλεγχος Οικονομικών Καταστάσεων (τελικών και ενδιάμεσων) που συντάσσονται βάση τα ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΤΥΠΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ (Δ.Π.Χ.Π.)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Λογιστικές Υπηρεσίες

Οι χρεώσεις βασίζονται ανάλογα με τις Μηνιαίες Συναλλαγές της εταιρείας. Αρχίζουν από €100/Μήνα και αυξάνονται ανάλογα με τον αριθμό των Συναλλαγών.

Ελεγκτικές Υπηρεσίες

Οι χρεώσεις βασίζονται στις Συναλλαγές και τον Ετήσιο Τζίρο της εταιρείας. Αρχίζουν από €1300 (ετήσια) και αλλάζουν ανάλογα με τον αριθμό των Συναλλαγών και τον Ετήσιο Τζίρο.

Όσον αφορά τις Άλλες Υπηρεσίες οι χρεώσεις βασίζονται στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά και συμφωνείται με τον πελάτη.

Read more

Seven new laws providing for tax relief in relation to loan restructuring voted by the Cyprus House of Representatives

The Cyprus House of Representatives has unanimously passed seven laws which were proposed to extend the current tax relief offered for those undertaking loan restructuring until 31 December 2019.

Under the new laws which were passed, for the period up to 31/12/2019, no special defense tax contribution will be imposed in the case of accounting profit and/or deemed interest. Further, the new laws regulate the non-payment of transfer fees or stamp duty costs for loan restructuring purposes that take place until the end of 2019.

Also, until the end of 2019, any benefit, surplus, profit or loss of an individual resulting from the restructuring of a loan shall not be taken into consideration when determining the taxable income of that person.

Importantly, until the end of 2019 no capital gains tax will be imposed in the context of loan restructuring so that the cost of the restructuring process is, in fact, possible for borrowers who wish to restructure their loans.

The new laws also stipulate that if a property is acquired by the lender until the end of 2019 during the restructuring process of a loan any real burden on that property shall be transferred by the borrower to the lender of the specific immovable asset.

Lastly, until 31 December 2019, if an immovable asset is acquired by a lender during the loan restructuring process, any real interest in the specific property shall be borne by the specific property when transferred by the borrower to the lender.

For further information on the new law amendments or if you are considering restructuring your loans and need assistance, please contact us to find out how best we can help you.

Read more

Harsher Penalties imposed on employers for illegal employment of up to €3500.00 per undeclared employee after 3 September 2017

As of 3 September 2017, the recently passed law governing Social Insurance Law (Amendment No 2) Law 2017, Law 52 (I) / 2017, severe penalties will be imposed on employers who do not declare their employees with the relevant authorities.

All employers will now be obliged to declare employees to the Director of Social Insurance on the day before employment starts (instead of up to 1 month after as per current legislation).

The amended Law entered into force on 2 June 2017. From this date and for a period of 3 months, until 3 September 2017, employers are given the opportunity to declare all their employees and pay any overdue contributions thereby avoiding the imposition of potential financial penalties.

After 3 September 2017, and fine of €500.00 for each undeclared employee may be imposed on the employer according to the new provisions of the Law. Additionally, €500.00 will be imposed for each calendar month or any part of the calendar month of the illegal employment and up to six months before prior to the offence being discovered. As a result, the total amount that could be imposed on the employer could reach the staggering sum of €3500.00 per employee.

According to the Labour Minister Ms Zeta Emilianidou, the main effect of the bill will be the declaration of all employees with the Director of Social Insurance.

Please contact us for further information or if you believe that your employees are not correctly registered with the authorities so we can assist you in doing so in a timely manner thereby avoiding the imposition of the financial penalties.

Read more

New Law regulating the settlement of overdue Taxes providing for an exemption of up to 95% discount from additional charges imposed

The law applies to tax liabilities arising under the Income Tax Law; Special Contribution Law; Immovable Property Law; Capital Gains Tax Law; Inheritance Tax Law; Special Contribution Law; Stamp Duty Law and VAT Law.

The scheme applies in the following cases:

  • Taxpayers who have tax liabilities under the above-mentioned laws for the years up to and including 2015 which at the time of application have been assessed by the Tax Department and need to be settled.
  • Amounts due as a result of submission of a self-assessment for the years up to and including 2015 where the tax returns have been submitted but no tax payments have been made.
  • Tax liabilities assessed by the Commissioner of Taxation after 3 July 2017 and relate to tax years up to and including 2015. In such cases, the application for the scheme must be made within three months from the date which the tax becomes due.

The relief of interest and/or penalties will be applied on the overdue taxes based on the number of instalments arranged (with a maximum amount of 60 instalments permitted under the scheme). Significantly, the law provides for up to a staggering 95% relief from the charges imposed if a lump-sum payment is made for the full settlement of the tax debt.

The law allows a taxpayer who is not satisfied with the Tax Commissioner’s decision to object, providing the reasons for the objection and providing supporting documentation and the Commissioner must respond within 30 days from receiving the objection. Furthermore, where a taxpayer who makes an application for settlement under the new scheme is under criminal prosecution, the Commissioner informs the Attorney General accordingly to consider suspending the prosecution.

An agreed settlement scheme can be terminated in the following instances; where the taxpayer fails to file tax returns and VAT returns during the agreed settlement period; where the taxpayer fails to settle a liability for the period after 15 December 2015; delays in paying any three instalments or one instalment for more than three consecutive months.

If you are interested in benefiting from the new amendments, applications to enter this scheme must be submitted within three months from the date the law comes into force (3 July 2017). Exemptions are made for cases where the tax liability is assessed after 3 July 2017.

Read more

Amendments to law of the term -Cyprus Tax Residency-

As of 14 July 2017, the Cyprus House of Representatives voted a bill that amended the law for the criteria for determining the rights of an individual to be considered as a tax resident of Cyprus.

In the past, for an individual to be eligible to be considered as tax resident of Cyprus, he/she had to remain in Cyprus for 183 days in one year.

As per the new law, the below three criteria must be met for an individual to be considered as tax resident of Cyprus. It is noted that an individual who fulfils all the criteria, but if in the year of the exercise of any business and/or employment in Cyprus and/or holding of position to a table person of Cyprus have ceased, then he/she will not be considered as tax resident of Cyprus in that specific tax year.

New Criteria for Cyprus Residency

  1. The individual must remain in Cyprus for at least sixty days in the tax year and must not be tax resident in any other state for the same tax year;
  2. The individual must carry out business in Cyprus and/or be employed in Cyprus and/or be a director in a company which is tax resident in Cyprus during the tax year of consideration;
  3. The individual must maintain a permanent residence in Cyprus, which can be rented or owned.

The total number of days of stay in Cyprus are calculated as follows:

  • The day of departure from Cyprus is considered not considered as a day of stay in Cyprus;
  • The day of arrival in Cyprus is considered as one day of stay in Cyprus;
  • Arrival in Cyprus and departure from Cyprus on the same day is considered as one day of stay in Cyprus;
  • Departure from Cyprus and arrival to Cyprus on the same day is not considered as a day of stay in Cyprus.

It is reminded that Cyprus tax residents are taxed on their worldwide income under Cyprus income tax rates which are as follows:

TAX BRACKET TAX RATE %
Up to €19,500 0%
Between €19,501 – €28,000 20%
Between €28,001 – €36,300 25%
Between €36,301 – €60,000 30%
Over €60,000 35%
 

·             New Non – Domiciled Rules:

Individuals who are tax resident of Cyprus but are not domiciled in Cyprus are exempt from special defence contribution imposed on dividends, interest and rental income.

·             Relief for high paid individuals taking up employment in Cyprus:

50% exemption applies to non-residence individuals taking up residence in Cyprus for an employment in Cyprus with income exceeded €100,000 for a period of 10 years (extended from 5 years to 10 years).

·             Relief for non resident individuals taking up employment in Cyprus:

20% exemption of the remuneration with a maximum amount of €8,550 from any office or employment exercised in Cyprus by an individual who was resident outside Cyprus before commencement of employment. The exemption applies for a period of 5 years (extended from 3 years to 5 years). 

 

New Criteria for Companies

Based on the new provisions, and in accordance with the Government’s scheme for the Acquisition of Citizenship by Investment, incentives are now offered to high-paid employees / executives of companies located outside the Republic of Cyprus with the purpose of attracting these companies to transfer their base to Cyprus.

 

Such International Business Companies will need to show substantial presence which will determine the tax base of the company.

Actions or measures that indicate substantial presence of companies include:

  • Who the company’s Directors are, what their business background is, how much time they can dedicate to the running of the company.
  • How the Directors make decisions.
  • Maintaining bank accounts with the local banks.

By creating sufficient presence in Cyprus, the company minimizes the risk of double taxation if a foreign tax authority seeks to challenge the tax residency of a Cyprus company with the purpose of imposing tax in accordance with its own legislation.

Please contact us for further information or simply if you would like to explore the benefits of Cyprus Tax Residency for your particular situation.

Read more

Cyprus signs three new Double Taxation Agreements with Luxembourg, Barbados and San Marino

During the month of May 2017, Cyprus has concluded 3 new Double Tax Agreements in an effort to further strengthen its ties with other countries and establish Cyprus as a forceful international financial centre.

Cyprus – Barbados Double Taxation Treaty

On 3 May 2017 Cyprus and Barbados signed an agreement for the avoidance of double taxation in London based on the Organisation of Economic Cooperation and Development (OECD) model. The agreement was reached following several years of negotiations.

The double taxation agreement signed between Cyprus and the Caribbean island lays the groundwork for cooperation between the two countries.

Paradoxically, Cyprus and Barbados have a lot in common; both countries are former British colonies that gained independence in the 1960s; both countries have a strong service-based economy with tourism and financial services playing an important role.

Cyprus – Luxembourg Double Tax Treaty

On 8 May 2017 Cyprus and Luxembourg signed a bilateral treaty on the avoidance of double taxation based on the OECD model.. The Agreement is now awaiting ratification and if it is ratified before the end of 2017 then it is expected to enter into force as of 1 January 2018.

The Grand Duchy of Luxembourg was one of the few European countries with which Cyprus did not have a Double Tax Treaty in force.

This new agreement is expected to pave the way for the enhancement of the financial and trade ties between the two countries.

The main characteristics of the treaty are as follows:

  • Withholding taxes will be imposed only on dividends at the following rates:
  • 0% where there is at least 10% participation by a tax resident company
  • 5% in all other cases
  • No withholding taxes will be imposed on interest.
  • No withholding taxes will be imposed on royalties (as long as the recipient of the royalties is the beneficial owner of the income).
  • Gains from the sale of shares of immovable property will be taxed in the country where the asset is located.

 

Cyprus – San Marino Double Tax Treaty

The Minister of Foreign Affairs of Cyprus, Mr Ioannis Kassoulides and the Minister of Foreign Affairs of San Marino, Mr Nicola Renzi, signed a double tax treaty in Nicosia on 19 May 2017.

The agreement is expected to strengthen the ties between the two countries.

 

The conclusion of new Double Tax Treaties between Cyprus and other countries is aimed at establishing Cyprus as an international financial centre and attracting additional foreign investment and further solidifying Cyprus’s international diplomatic ties.

Read more

Economic climate reaches historical levels with Bank Deposits increasing for 12th month in a row

Further improvement in the economic sentiment was recorded in May 2017 in yet another sign that the economy is improving and stabilising, with growth expected to remain positive in the coming quarters.

Specifically, according to research conducted by the Centre for Economic Research of the University of Cyprus the Economic Climate Index increased by 2.3 points in May compared to April 2-17. This is partly due to the improvement in the retail trade as well as consumer confidence.

Increase in Bank Deposits

In yet another clear sign of the overall improvement and stability of the Cyprus economy, in April 2017 bank deposits have increased for the 12thmonth in a row, showing an increase of 6.4% on an annual basis, equal to €3.31 billion.

Significantly, household deposits displayed an increase of €49.8 million, to reach a total of €23.18 billion.

Decrease in Loans

According to data by the Central Bank, in April 2017 total loans showed a net decrease of €91.6 million. On an annual basis, the total loan amount fell by 5% or €2.77 billion.

A decrease in loans was recorded both for loans from residents of third countries and quite importantly by residents of Cyprus and EU Member States.

The total amount of loans of Cyprus residents decreased by €73.8 million to reach a total of €45.07 billion.

Household loans fell by €43.8 million to reach €20.57 billion.

The highest recorded level of domestic household loans was recorded in December 2012 and reached a total of €23.85 billion, representing a decrease of around €3.28 billion.

The increase in bank deposits by local households and the decrease in loans by Cyprus residents is a clear sign of the improvement of the economy which is expected to show further signs of development, growth and stability in the coming quarters.

Such developments have prompted credit rating agency DBRS to upgrade the Republic of Cyprus’s long-term foreign and local currency issuer ratings from B to BB and change the trend from Positive to Stable. It is widely expected that the fiscal reforms adopted in the last two years will help maintain a sound budget position.

Read more

Cyprus exhibits further indications of economic growth and stability

According to the monthly Economic Sentiment Indicator (ESI-CypERC), economic sentiment has picked up in April fuelled by the overall economic improvements as well as growing consumer confidence in the services, construction and retail trade industries.

In the first quarter of 2017, Cyprus has exhibited robust signs of the recovery of the economy across various sectors, including the following:

Increase in the registration of new companies
In March 2017 there has been a significant increase in the registration of new companies following the decrease experienced in February 2017. Prior to that, the registration of new companies increased for 17 consecutive months. Specifically, the number of new companies registered increased by an astounding 36.8% in March 2017 compared to the previous month.
According to statistics by the Department of Registrar of Companies and Official Receiver, this represented an increase of 8.8% compared to March 2016.

Credit ratings agency Fitch maintains ‘BB’ rating for Cyprus
This illustrates the agency’s long-term positive prospects for growth and stability in Cyprus.

The country’s Gross Domestic Product (GDP) increased by 2.8% in 2016 and by 1.7% in 2015 due to the strong home-based demand whilst tourism increased to record levels.

The agency predicts an increase in GDP by 2.7% in 2017 and a further 2.5% in 2018 which will be fuelled by the recovery in the labour market and by significant investments.

Increase in tourist arrivals in March reaches new record
According to data from the statistical service CyStat, there was an increase of 13.5% in tourism compared to 2016. At the same time, 19.2% more Cypriot residents travelled abroad compared to the same month last year.
Compared to March 2016, tourist arrivals in Cyprus in March 2017 increased by 2.8%, showing signs that the tourism level in Cyprus for 2017 could reach a new high.

Tourist arrivals in Cyprus from Russia also experienced an increase by 55.1% in March 2017 compared to March 2016 while tourist arrivals from Greece increased by 10.7%.
Overall, more tourists from other tourist markets such as Israel and France chose Cyprus as a destination this March.

The UK and Russia were the main sources of tourism in Cyprus in March 2017.

Significantly, the revenue generated from tourism experienced a significant increase reaching EUR 35.4 million in January 2017, compared to EUR 29.1 million in January 2016 (which is an increase of 21.6%).

Read more
  • 1
  • 2